Sådan importerer du din bil fra Tyskland

Det er blevet super populært at importere biler fra Tyskland. Det tyske marked kan både spare dig for en del penge og ligge inde med lige præcis den bilmodel du gerne vil have. Til gengæld kan det være ret så besværligt at importere en bil hjem fra Tyskland. Det er nemlig en række afgifter, som du skal have helt styr på, inden du kaster til over det tyske marked. I dette indlæg bliver du klogere på, om det kan svare sig og i så fald, hvordan du gør.

Danske afgifter

I det øjeblik du beslutter dig for, at du vil have en tysk bil medover den danske grænse, vil du blive pålagt en importafgift. Den fungerer som en slags registreringsafgift, som alle danske bilejere skal betale uanset om de køre tysk eller dansk. Udover afgiften, så skal du betale moms. Momsen i Tyskland er lavere end i Danmark. Derfor skal du betale differencen, hvis du vælger at købe en ny bil. Køber du en bil brugt, som har kørt mere end 6000 km, så slipper du for denne.

Den rigtige bil

Den mest typiske årsag til at købe bil i Tyskland er, at markedet er langt større. Der er en langt større udvalg af modeller og farver, end der er i Danmark, fordi udbuddet er større. Det er specielt en fordel for dig, som ønsker at købe en brugt bil. Hvis du køber brugt, så er det vigtigt, at du sætter dig godt ind i bilens stand og gæld. Du kan nemlig risikere, at der er restgæld i bilen, som kan give dig en grum efterregning. Det er nemlig sådan, at eventuelt restgæld bliver overdraget til den nye køber.