Gadeskilte er god reklame

Reklamer er en genre, som virkelig er under udvikling. Med internettet er der kommet er utal af forskellige smarte reklameprodukter, som virkelig kan være svære at konkurrere med. Med den rette data, kan reklamerne nemlig målrettes, så de rammer så præcist, at man skulle tro, det var løgn. Det er virkelig en form for revolution. Samtidig gør influensers og youtubere det muligt, at lave skjult reklame på et helt nyt niveau. På google kan du få din side op med SEO-tekster, og med e-mail kan du spamme dine kunder ned i et væk.

Reklamerne er rykket fra gadebilledet og avisannoncerne ind på internettet. Det er sket i en grad, så netter er blevet oversvømmet af reklamer. Og ud af reklamehavet vokser en tæt urskov af reklamer. Det er umuligt for forbrugeren at finde rundt i denne urskov, og spørgsmålet er, om vi ikke har vænnet os så meget til reklamerne, at de ikke hænger fast længere. Måske er vi blevet resistente. Det er en sjov, men også uhyggelig tanke.

Skilte sender signaler direkte til kunderne

Selvom de mange nye løsninger er smarte, skal man ikke undervurdere kræften i de gode gamle reklamer. De virke måske lidt banale, men faktisk er det efterhånden dem som skiller sig ud. Alle reklamerne på nettet drukner jo hurtigt i hinanden, og de fleste har vel efterhånden mistet tilliden til de smarte influensers.

Et gadeskilt virker altid. Det taler direkte til kunden, imens de går på gaden. Det frister og lokker. Fordelen er selvfølgelig at kunden bliver fristet lige foran butikken, så de bare kan gå direkte ind. Selvom det er en lidt primitiv form for reklame, fungerer det altså utrolig godt. Hvis du gerne vil have kunderne direkte fra gaden og ind i din butik, så invester i et par gadeskilte.